sunnuntaina, kesäkuuta 03, 2012

Sadesunnuntai




Toivoin jo että se aurinko rupeis paistaa ku se näytti siltä hetken, mut heti ko ehin toivoo nii kauhee kaatosade.. No mutta ei se mitään ku sade kuulostaa kivalta ku se ropisee toho peltikattoon :) Oikeesti aattelin etten postaa tänne mitää tänää mutta ku mun päässä pyörii yks juttu ja tiiän että se pyörii vielä ens vuonnaki jos en saa kirjottaa siitä! :D
Siis eilen ku meni facebookiin nii kaikki kirjotteli sinne keskiarvojansa ja kaikkee muuta mikä liittyy koulumenestykseen ja ei siinä mitään, mut siitä syntyy kauheeta vertailua. Se on ihan kiva ku ihmiset on tyytyväisiä niitte arvosanoihin ja ne haluu jakaa sen muille, mut sit taas ku ihmiset on nii erilaisia. Kaikilla on nii erilaiset tavotteet ja kaikkee, nii sitte ku joku on ite tosi tyytyväinen niihin nii joku tulee ja sanoo oman keskiarvonsa ja sitte alkaa se vertailu. Silleen en oo ehkä ihan oikee ihminen puhuun tästä ku mun keskiarvo oli 9.6 mutta siltikki. Mulla on se ongelma että mulla on kauheet paineet aina, että mun pitäis aina saaha kaikesta kymppi ja jos saanki kokeesta ysin tai kasin nii joku saattaa tulla kysyy et "Inka mitä ihmettä, mikä meni vikaan?" ja seki on tosi rasittavaa. Aina pitäis olla paras. Mutta siis eihän tää vertailu varmaan lopu koskaan vaikka mää siitä tässä valitanki, mut kirjotanpahan kumminki koska tää asia on nyt nii ajankohtanen. Jonku keskiarvo on ollu viime vuonna vaikkapa 7.1 ja se on laittanu ittelleen seuraavan vuoden tavotteeks 7.9. Sit seuraavana vuonna se panostaa enemmän kouluun ja saaki keskiarvoks 8.0 ja se on hirveen ilonen siitä ko se on vielä ylittänykki tavotteensa. Sit se menee jonku kaverinsa luo ja kertoo innoissaan kuinka paljo se on nostanu keskiarvoo ja sitte se kaveri sanoo et "No hyvä. Mun keskiarvo laski 0.2 nii nyt se on 9.3.. Vähä kyllä harmittaa". Niin, että millanen olo siitä tulee tälle henkilölle numero yksi? Ei varmaan ainakaan fiilikset nouse kattoon. Mut niin ei sais käydä et ne fiilikset tippuu sieltä katosta alas.. Mun mielestä jokainen saa asettaa ittelleen sellasen tavotteen mihin uskoo pääsevänsä, eikä sen tavotteen tarvi olla samanlainen ku jollain kaverilla. Ja oikeesti, kouluarvosanat on loppujen lopuks niitä, mistä on hyötyä ku haluaa lähtee opiskelemaan jotain alaa jne.. Oikeesti ne ei kerro sitä, että miten pärjää elämässä. Toki koulumenestys on hyvä asia, mutta se että elämä menee hyvin on paljo tärkeempää :) Jokanen ihminen on erilainen ja ei mun 9.6 kerro siitä että oisin jotenki viisas, eikä jonku mun kaverin 6.5 siitä että se ois tyhmä. Toki kouluun kannattaa panostaa, mut ei se oo se tärkein tässä elämässä, toivottavasti tajusitte mitä tarkotin :) Sitä että vertailu ei kannata ja sitä että vaikka mun keskiarvo on hyvä nii oon mää tehny sen eteen töitäki, ei oo kyse mistään suurenmoisesta viisaudesta.. Jokasella on vaikka mitä lahjoja ja useimmat niistä ei näy koulutodistuksessa, että muistakaas se!
Oho nyt tuli pitkä teksti :D:D ei mun pitäny ensin ees postata tänää, mut sitte oli pakko oikeesti ko toi aihe hyppeli mun aivoissa niin rajusti :D Juu eilen olinki niissä valkolakkipippaloissa nii myöhää etten ollukkaa kavereitte kans, vaikka kirjotinki nii eilen.. Aattelin linkata tän blogin facebookii tänää nii voisin hyvällä tuurilla saada enemmän lukijoita :D

Ton kauheen totisen kirjottelun jälkeen koitan vähä piristää tätä postausta ja esitellä mun entistä tyyliä :D Uskon että kukaan ei ota enää mua tosissaan tän kuvan jälkeen muttaaaa, hauskaa päivää vaan kaikille!:D:D ps. toi pipotyyli on mun lemppari tässä kuvassa

4 kommenttia:

  1. voi että oot ihana inka, et oo kyllä paljo muuttunu tosta kuvasta vieläki yhtä viisaaa näköne :D

    VastaaPoista
  2. Voi että oot ihana Viivi, tykkään tommosista kohteliaisuuksista.. Munki mielestä oon tosi söpö tossa eikä mun tyylikää oo muuttunu tosta mihinkää :)

    VastaaPoista
  3. Oot oikeessa tässä asiassa!:)

    VastaaPoista