torstaina, kesäkuuta 07, 2012

Lähtö lähenee, ongelmat enenee







Älkää kysykö, että onko toi otsikko ees suomea :D No mutta silti tänää sain tollasen englannin kielisen koulutodistuksen mun seiskaluokasta, että oon käyny sen ja se pitää sit viiä sinne Thaimaahan ja se vissiinki auttaa joissaki viisumijutskissa sun muuta sekavaa, mistä en ymmärrä yhtikäs mitään. Nyt pitäis vielä tulla postiin semmonen joku kutsuhässäkkä sieltä koululta :) Muuten huomatkaa tossa todistuksessa tuo sana "exchange student", siis sehän mä todellaki oon ku lähen koko perheen voimin "vaihto-oppilaaks" ku mun siskoillaki on toi sama paperi.. :D
No mutta kummiski, on yks ongelma kyllä, tai varmaan aika montaki, mutta siis en ymmärrä mihin me voijaan laittaa meijän kani, koska mukaan se ei kyllä oo lähössä :D Äiti on laittanu tänään sen viidelletoista kuorolaiselle tekstiviestin, että jos joku haluis vuodeks kiltin ja söpön jäniksen hoitoon, nii toivotaan että joku ois halukas :D
Muttaa, mulla oli tänää hammaslääkäri ja mua pelotti ihan kauheesti koska oon koko elämäni ollu samalla hammaslääkärillä ja tänää oli joku eri! Mut mää jo toivoin että vihdoin pääsen hammasraudoista eroon mutta nii varmaa, ne otti taas ne yököttävät muotit mun suusta ja mun täytyy pitää rautoja vielä kuukausi ja sitte sinne hampaitte taakse laitetaa joku ihme rautatanko joka on siellä ikuisesti, hui :D
Nii ja sitte mää aloin tänää tuunailee yhtä mun semmosta coca-cola paitaa ja mää uskon että siitä tulee vielä hieno, kuhan saan ensviikolla sen saumurin sieltä korjaamosta.. Jos onnistun nii siitä tulee tosi siisti 8) Tänää jo tuolla ulkona aurinkotuolissa ompelin siihe sellasia kivoja nappeja hihoihi (: Juu ja illalla me lähettii koko perheen kanssa mökille korjaamaan laituria, tai no oikeestaan korjattiin sataman laituria mut sitte mentii mökille moikkaan mummia ja paistelee makkaraa (: Siis se mökki on saaressa ja joo, mulla oli kamera mukana nii mää taas vähä kuvailin..
Kesän ensimmäiset mäkäräiset päättivät tänään vallata Konginkarin sataman erittäin runsaslukuisina parvina, mut onneks oli paljo päällä nii ne ei päässy pahasti aterioimaan, toisin ku viime vuonna samoihin aikoihin ku oli paljo lämpimämpi ilma ja paljo vähemmän vaatetta päällä nii ne pääsi vähä paremmin syömään mut ja ne oikeesti kyllä söiki mut sillon kokonaa! Nii että oikeestaan on ihan hyväki ettei tänään ollu kummiskaan niin lämmin päivä, nii oli ainaki melkei joka paikka piilossa niiltä ääliöiltä, eli siis jotain positiivista siinäki on ettei oo kuuma (:

Voinam, äiti teki hedelmäsalaattia <3 (:


Tässä ois tota pikkusatamaa, jossa isi korjaili sitä laituria :)

Oon niin viisas ku yritin ottaa noista hienoista rentukoista semmosta hienoo kuvaa nii tuli vahingossa mun nätit kumpparitki kuvaan, mut huomasin että nehä sopiiki tähän :D






Tän tarkotus oli että tuon kiven ilmalento näkyy silleen hienosti, mut ehkä se ei nyt ollukkaa nii hieno.. :D








Siskoni on apina.

Vastarantaa mökiltä katottuna :)


Ja sitten taas kerran tosi piristävä päivän viimeinen kuva, heissulivei vaan! (:







6 kommenttia:

  1. ääää, lähekkö sää buodeks Thaimaaseen?:) Vähänkö siistiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu lähetään, tai no oikeestaan kymmeneks kuukaudeks, mutta siis niinko koko kouluvuodeks ku lähteään elokuun 1. päivä ja tullaan joskus kesäkuun alussa ja onha se aika siistiä :Dd

      Poista
  2. rakastan sun tyyliä kirjottaa :)!! jaksan aina lukea sun jutut, monista blogeista katon vaa kuvat! toi banneri kannattaa pienentää niin blogikin näyttäis vähä siistimmältä, ei siis millään pahalla enemmänki vinkkinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos! (: Mutta juu se banneri on munki mielestä vähä turhan iso, mut oon niin tyhmä näitte tietokoneitten kans etten oikei ymmärrä miten saan siitä pienemmän, nii yritän pienentää sen joskus ku joku mun vähä mua viisaampi kaveri tulis vaa auttaa :D

      Poista
    2. Voit pienentää sitä ihan paintillakin, en osaa tarkemmin selittää mutta jotenkin sellasella neliön mallisella leikkaamistyökalulla ja sillä pienentää. Toivotaan että auttoi jotenkin. :)

      Poista